SYAHADAH

Allahyarham Hussin bin Kassim 07-07-2010 Al-Fatihah

Allahyarham Hussin bin Kassim 07-07-2010 Al-Fatihah
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh ayah

Thursday, November 6, 2008

Harapan penduduk kampung

Baru sahaja selesai membaca blog shamsuddin moner el askariey.beliau mengesahkan tentang berita PULAPOL akan dibina di Pelangai dan secara automatik jalan karak-pelangai akan dinaiktaraf.

harapan saya biarlah kali ini betul menjadi kenyataan.dan bukan hanya sekadar omong2 kosong semata2 ingin memperolehi undi dari perwakilan.

berita PULAPOL ini sebenarnya telah kedengaran 4 tahun lepas.tetapi sampailah sekarang satu bende pun tak nampak lagi...

harap jgn jadi mcm projek ternakan ikan air tawar di lombong dahulu...hangat2 tahi ayam...penyudahnya sangkar tah kemana...ikan pun tah kemana

sudah menjadi resam pemimpin untuk membawa kemajuan di kawasan masing2 dan meneruskan tradisi membela rakyat kampung dan bukannya membela dua tiga kerat orang yang boleh menjadi alat kepentingan sahaja.

Syabas lah saya ucapka kepada Yang Berbahagia Dato Seri Adnan Yaakob jika perkara ini benar2 soheh dan genuine.tapi kalau masih mcm 4 tahun lepas...main dgr cerita mulut jer...tak gune lah

saya pernah dapat maklumat tentang PULAPOL ini...MB sendiri mengatakan pelbagai masalah pembinaan PULAPOL ini termasuk campurtangan istana...dan dengar cerita MB kata PULAPOL ni dah dioffer oleh YM Sultan Kedah...dan mmg dgr cerita tak jadi kat Pelangai

entahlah..kok2 Kedah dah jadi negeri pimpinan PAS terus tak jadi pulak...entah lah...tapi itulah yg saya dengar dari seseorang yang mendapat feedback directly dari MB.

Walau apa pun,warga kampung terutama ahli CAP akan tetap terus berjuang untuk mendesak pembangunan kampung walaupun tidak mendapat kerjasama mahupun sokongan moral dari sesetengah orang.

4 comments:

anak pelangai said...

macam mane dgn perjumpaan di Nilai tempoh hari. Boleh ceritakan serba sedikit dlm blog saudara.

Lihai said...

ha'ah..camner? rajin2 la tengok youtube tengok jamming..rindu ni.

Lihai said...

ha'ah ri..camner CAP aritu? ko balik aritu aku tak sempat tanya..lai satu, rajin2 bukak youtube nengok kita jamming..dah gian ni..lama dah ni.

mrkolumpo said...

Ok.nti sy siapkan minit.maaf krn kesibukan dan bermcm2 hal.jgn lupe meeting ke 3 pd hr ptama raya aidiladha jam 3 ptg di rumah king el farouq yer