SYAHADAH

Allahyarham Hussin bin Kassim 07-07-2010 Al-Fatihah

Allahyarham Hussin bin Kassim 07-07-2010 Al-Fatihah
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh ayah

Saturday, May 16, 2009

Kata2 dari seorang Mufti Perut

kamus dewan kepala hotak saya :

Mufti Agama : Seorang yang dilantik untuk dijadikan rujukan,penegur dan penentu dalam segala hal2 agama..senang kata mufti jaga agama

Mufti Perut : Seorang yang dilantik untuk menghalalkan,membenarkan,mengharuskan segala tindak tanduk kerajaan dan mengharamkan segala bentuk perbuatan pembangkang demi nak jaga gaji dan kedudukan..senang citer mufti jaga perut

Ada seorang mufti perut kata : Mereka tidak merampas kuasa, cuma mereka ( UMNO ) bagi tahu kepada Tuanku Sultan sekarang BN telah mendapat majoriti ahli dewan kerana 3 adun dari PKR dan DAP telah keluar parti dan menjadi adun bebas dan seorang adun kembali kepada UMNO !

Terimalah hakikat itu, tetapi PAS dan DAP tidak boleh terima hakikat, sekarang BN ada 31 ahli dewan. Kalau kita mengasihi orang kafir itu adalah itu haram, kita boleh berbaik dengan orang kafir tapi tidak boleh berkasih sayang dengan orang kafir ! Kenapa PAS lebih menyayangi orang kafir daripada sayang orang Islam sendiri ?

Orang Islam PAS sanggup maki hamun, orang kafir kita berpeluk-peluk pula, macam kes Elizabeth Wong memang jelas dia buat maksiat, kenapa ada muslimat PAS dan PKR peluk sampai menangis dan macamana NIk Aziz boleh sokong Elizabeth dalam isu ini sedangkan kita dan Nik Aziz tahu yang DAP tidak akan sokong ISLAM !

Tengok Karpal Singh kata apa, langkah mayat saya(karpal) dulu kalau PAS nak tubuh negara ISLAM !

pesan saya yang bukan mufti perut mahupun mufti agama :
1) sejak bila pulak Islam tak benarkan berkasih sayang dengan non muslim???sedangkan Nabi kite bagi orang yahudi dan Nasrani (Kristian) duduk,tidur 3 hari 3 malam dalam masjid Nabi semasa turunnya ayat AL_IKHLAS...Nabi pergi ziarah sorang perempuan tua yang sedang nazak yang mana perempuan tua tu sering menabur duri dan menganggu perjalanan nabi..inikan kite yang bukan Nabi. nak dakwah natang apa kalau tak boleh nak berkasihan dan sayang kepada mereka...konsep kasih sayang tuh lah yg buatkan Kristian berjaya merempuh negara2 Asia dan Afrika.

2)Muslimah PAS PKR peluk Eli ...sama2 wanita salah???yang bini najib peluk cium hero hindustan x salah????mana suara ko masa tuh???awat hang tak keluar kenyataan??apa tak keluar fatwa????Pak Lah paut pinggang Michelle pun hang sengap ja...oh yerr..lupe..hang takut kann????kang hangus pulak takde pangkat takde gaji

3) ELI buat maksiat????apa dosa dia yg kite nak hukum sedangkan dia bukan islam.ni dah macam kite nak marah nak bakar kedai nak tangkap org cina berjudi,minum arak,tak puasa sedangkan derang bukan islam.

4)Orang yang kene aniaya kene aib dimarahkan.orang yang sebar foto,aibkan orang apa hang tak marah???

5) Karpal kata langkah mayat????dia tuh sapa??Orang islam ka???yg dalam UMNO duk hina janggut nabi,hina Alquran,rasuah sana sini,kasi tokey2 cina tanah buat kasino..hang kat mana masa tuh?????

aku mintak maaf lah..cuma aku makin lama makin tak paham lagu mana hang leh jadi MUFTI AGAMA yang pada aku..aku nampak lebih kepada MUFTI PERUT
hang mudah lupa...dulu masa hang kena katok dek umno bn pasai buat kenyataan isu murtad dulu..sapa yang duk belakang hang???sapa yang sokong hang?sampai hang jatuh sakit...hang jangan buat2 lupa orang dan pemimpin PAS lah yang backing hang...nih dah mcm lepaskan anjing tersepit..bila isu tu dah senyap..hang kilah gigit PAS balik...piii raaahhhh..aku sikit tak respek mufti perut mcm hang

12 comments:

byPASs said...

bernas, alasan-alasan yang menikam kalbu, pasti ternganga depa kena bantai. saya amat berharap ada sapa-sapa yang memberi reaksi terhadap tulisan saudara, kot-kot mufti sendiri atau adalah pula mana-mana mufti negeri lain yang nak jawab sepatah dua. salam.

Mrkolumpo said...

wslm...saya bukan lah pandai mana tapi kite boleh pikir kan mana betul mana salah.mufti manusia biasa jugak.tak lari dari buat salah dan dosa tgal lagi ilmu depa tinggi..tapi bila ilmu tinggi,akai pun kene tinggi la..jangan pulak nak jaga perut lebih dari akai.pasal komen kawan2 lain saya alu2 kan..nak sokong or nak bantai saya balik hehehe cuma tgal lagi kalau mufti nak komen tu rasanya tak kot..saya ni blgger ikan bilis.mana ada org nak pandang sgt hehehe..terima kasih bro coz sudi jengah n beri komen

perfectwater75 said...

Salam Ziarah,
pohon copy dalam laman blog saya.

Menarik dan harus disebarluaskan demi menata kebenaran yang makin hilang dek 'keperutan' insan agung bernama MUFTI...

thx!

Mrkolumpo said...

tiada hak cipta dalam blog...
saudara bebas nak copy apa sahaja dari blog saya tanpa izin....terima kasih

Isa said...

Salam MrKolumpo,

Minta izin copy, dan akan saya link kesini.

Satu ulasan yang menarik untuk disebarkan.

TQ - http://ikutsukaakuisa.blogspot.com

AnakWarisan said...

tahniah hingga tak terkata.

Mrkolumpo said...

sila kan dan terima kasih keraa sudi jengah blog saya

fahmi said...

salam... syabas kerana berani bersuara... semoga kite semua diberkati Allah..

perfectwater75 said...

Salam Tuan Tanah...,

saya just copy satu komen berapi dari seorang NYONYA 'muda' yang marah dengan saya kerana menyiarkan tulisan anda dalam blog saya dan yang seronoknya saya yang dihentam dalam blog dia...power beb!!!!

Salam.

Saudara ini saya lihat sebenarnya sudah hilang akal.

Saudara berharap mufti berkata yang mana kata-katanya itu menyebelahi parti Tuan.

Tuan lupa mufti yang sebenar-benarnya mufti tidak perlu memihak dan berani untuk tidak memihak.

Mufti yang benar lagi sejati sanggup untuk mengkritik walaupun kritikannya itu terhadap pihak yang sebelum ini disebelahinya. Tapi kalau sudah tidak betul, dia katalah tidak betul.

Mufti yang tuan maksudkan juga pernah mengkritik UMNO. Jadi, apa masalahnya.

Masalahnya pukimak macam engkolah yang merosakkan politik kita sekarang ni.

Mai baca "Orang politiklah yang mentaikkan politik kita" di laman Nyonya: http://nyonyamansor09.blogspot.com

Ada berani?

HAHAHAHA! NYONYA ni monopaus dah kot??? pelik jer makian dan cacian indahnya ni??

thx!

indraputra80 said...

Mufti PERAK sejak dua menjak ni ..amat ketara,menyimpang jauh dari landasan menegakkan kebenaran menghalang kemungkaran.

Terutama selepas kena kencing manis yang hampir menjadi buta.,dan bila berubat ke China isteri nya nak ikut tetapi tidak di tanggung belanja ole kerajaan PR masa tur.

Entah begitu marah agak nya maka semuar PR buat ada saja yg.tak kena.,walhal pada setengah setengah perkara ia mengikut lunas hukum {Undang}dan peraturan Agama.

Baru Baru ni dapat pulak jadi Tokoh Maal Hijrah dgn Ganjaran yg.lumayan.

Biasa lah termakan Budi...ikut apa saja yang di lakukan ole Kerajaan BN yang ada di antaranya jelas bertentangan dgn Agama.

contoh nya "JOM HEBOH"yg satu ketika di haramkan di PERAK.

Salah saorang pengubal Fatwa mengharamkan beliau sendiri.

Kemudian senyap sunyi bila perkara itu berlaku di hadapan mata.

Saya ada terbaca dalam Alquraan nanti ada orang sanggup jual atau mengabaikan hukum nya dgn ganjaran yang sedikit.

"Mungkin" ini ada persamaan nya.

Jgn Maree!!!

Mohd Shahrizal said...

Sabda Rasulullah "Akan sampai satu zaman kepada umatku nanti dimana tiada apa yang tinggal pada Islam itu melainkan namanya, tiada apa yang tinggal pada Quran itu melainkan tulisannya, Masjid-masjid mereka makmur, tetapi sunyi dari mendapat Hidayah..."

Sabda Rasulullah “Ilmu ini akan dibawa oleh orang-orang yang adil dari setiap generasi, mereka itu menentang perubahan orang-orang yang melampui batas, kedustaan orang-orang yang berbuat kebatilan, penyimpangan makna orang-orang bodoh.” Shahih Imam Ahmad bin Hanbal

Untuk pedoman semua

Mrkolumpo said...

fahmi..terima kasih juga

perfectwater: hahahaha itu asam garam lah kene kutuk oleh puak UMNO..biasak lah tuh..nyonya tu celik tapi sebnrnya dia buta,dengar tapi hakikat dia pekak,bersuara tapi sebenarnya dia bisu..harap jgn patah semangat ek hehehe..kasi hantam lah dia balik kahkahkah

indraputra : hehehe..mufti perut mcm tu lah...sebelum ni haram lepas dpt habuan ermmm ohhh itu konsert yerr..emmm HARUSSSSSS tuh hahahaha

MShahrizal : maha benar firman Allah dan amat tepat kata2 Rasulullah...