SYAHADAH

Allahyarham Hussin bin Kassim 07-07-2010 Al-Fatihah

Allahyarham Hussin bin Kassim 07-07-2010 Al-Fatihah
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh ayah

Wednesday, March 3, 2010

musim panas katak kepanasan

sekarang mmg musim panas
kalau tidur pasang kipas mmg kene pasang at least 3
kalau ada aircond mmg kene pasan sampai 18' celcius
kalau malam2 mandi...air takungan dari tangki air mcm ada pasang tangki pemanas air
perhhh mmg skrg musim panas

tadi masa nak gi kerja,sarung2 kasut rasa macam ada bende lembut kenyal dalam kasut
terasa geli terus cabut dan ketuk2 kasut
rupenya sang katak menyorok tumpang berteduh rupanya
panas lah katakan
longkang kering,lobang2 dalam tanah pun makin gersang dan panas

walau apa pun tentu ada hikmah musim panas ini
ada sesuatu yang TUAN EMPUNYA ALAM nak tunjukkan
ada sesuatu yang kite manusia tak tahu

bile bercerita ttg katak dan musim panas...
teringat pulak dgn kes2 katak2 yang berleluasa skrg ni
ye lah panas ada macam2 panas
hati panas....tak dpt projek
hati panas...utang keliling pinggang
hati panas...duit takde
hati panas...tak dpt jadi CEO
yang lawak hati hati katak yg panas tuh buat alasan pasal Islam..pasal Melayu
kahkahkahkah
lawak betullll
kot la kalau betul pasai ISLAM...awat takdak yg nak join PAS???
kot kalau betul la pasak MELAYU...kenapa tak terus masuk UMNO
macam2 org nak berlakon
mcm2 org nak cover

pada aku katak tetap katak
tapi manusia yang perangai jadi macam katak...memang takde tempat lagi kat hari rakyat...jgn nak mimpi la org nak undi anda pru 13 nanti
BN@UMNO skrg boleh bergelak ketawa bertepuk tampar...
mahu majoriti mudah???nak buat sempadan semula???
kalau dulu sempadan based on race
now maybe terpaksa consider ubah sempadan berdasarkan bil ahli UMNO/MIC/MCA vs pengundi tegar PR...

tak pe lah...
buat lah...
rakyat bukan bodo
rakyat bukan buta
rakyat nak pemimpin berwibawa
bukan pemimpin boleh di bawa dgn RM

selamat tinggal wahai katak2...
enjoy lah sementara masih ada ruang
rakyat akan ucapkan...
ASTA LA VISTA BIATCHHHH!!!
HAKH PTUIHHHH

1 comment:

Business On Line said...

Hello how are you? please visit my blog and for the comments if you allow, if you want earn more money on line please sign up free 100% to bux.to & alertpay for recive your money! Thank you for advance , Cordialy.
http://real-money-with-buxto.blogspot.com