SYAHADAH

Allahyarham Hussin bin Kassim 07-07-2010 Al-Fatihah

Allahyarham Hussin bin Kassim 07-07-2010 Al-Fatihah
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh ayah

Wednesday, August 18, 2010

saman ekor aka BINAWE

mgu lepas insurans/roadtax kereta dah nyawa2 ikan
time nak raya ni lah time tu dia nak kojol
so mcm biasa kontek lah member yg jadi ejen insurans
tup tup dia col balik kata tak boleh renew roadtax
ada saman ekor 2 keping....
1 kesalahan mandatory 300
2 dah jadi 600
insurans kete baru 500 lebih
mengalahkan insurans pulak

pastuh saya tanya la dia..eh kata menteri ada buat pengumuman yg blacklist tu di tunda....dia ckp yer...tapi sampai bulan 2 jer...so roadtax boleh hidupkan selama 6 bulan sahaja...cukup bulan 2 sok kene bayar saman utk continue nak renew roadtax.
itu ok la lagi...yg saya hangin pasal ejen/kaki tak boleh buat.owner kene pi sendiri bank amek geran original then pergi pulak JPJ...dah satu keroje nak beratur panjang kat jpj bulan2 puasa nih...

MORAL : TAKAT BUAT KESALAHAN LALULINTAS YG TAK PASTI DAN BOLEH DIRAGUI TAKPA LAGIIII...TAPI SEKALI BUAT SILAP UNDI..PANGKAH KERAJAAN YANG PENIPU..KATA TRADISI MEMBELA RAKYAT...KATA RAKYAT DIDAHULUKAN...CITTT HAK PTUIHHH....MMG MERANA LA SEPENGGAL LAGI.....HARAM JADAH PUNYA UMNO BN....NI LAH YG JUAK2 UMNO PERTAHANKAN SGT....NAK LAGI BEST NO DISKAUN...HA AMEK UBAT LA JUAK2 UMNO BN....SILA DERMAKAN WANG ANDA KEPADA NAJIB DAN ROSMAH...KAHKAHKAHKAHKAH

2 comments:

cemomoi said...

koi punye roadtax nak mati dah ni jangan innalillah terus sudoh la...

Mrkolumpo said...

kahkahkah
dah cek ander saman ekor gamok?