SYAHADAH

Allahyarham Hussin bin Kassim 07-07-2010 Al-Fatihah

Allahyarham Hussin bin Kassim 07-07-2010 Al-Fatihah
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh ayah

Sunday, August 9, 2009

Muhyiddin Pening ,Pembohong atau Pengkhianat ??

MUHYIDIN DULU KATA PPSMI DIMANSUHKAN 2012
MUHYIDIN HARI INI KATA PELAJAR YANG TELAH BELAJAR GUNA PPSMI AKAN DIBENARKAN UNTUK TERUS BELAJAR DALAM BI HINGGA TAMAT SEKOLAH MENENGAH...
PULAKKK????
DAH KALAU BUDAK DARJAH 1 TAHUN NI DAH START GUNA DASAR PPSMI BANGANG TUH..MAKSUDNYA PPSMI AKAN TOTALLY MANSUH LAGI 10 TAHUN LAGI LAH????BUKAN LAH 2012 TAPI 2019.

TPM: Boleh terus belajar sains, matematik dalam B1
Ogos 9, 09 10:13pm

Pelajar yang memulakan pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) boleh terus berbuat demikian sehingga mereka menamatkan pendidikan sekolah menengah mereka, kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau yang juga menteri pelajaranberkata isu itu turut dibangkitkan oleh rakannya dalam Kabinet dan beliau mahu memberi kelegaan kepada ibu bapa yang menyuarakan kebimbangan mengenainya.

"Kami membincangkan perkara itu," katanya kepada wartawan Malaysia yang membuat liputan lawatan kerja lima hari beliau ke Perth yang berakhir hari ini, lapor Bernama.

Muhyiddin berkata pelajar yang mula belajar kedua-dua mata pelajaran itu dalam bahasa Inggeris akan terus diajar dalam bahasa itu, dan mempunyai pilihan dan kebebasan untuk menjawab soalan peperiksaan sama ada dalam Bahasa Malaysia atau Bahasa Inggeris.

"Mereka (ibu bapa) tidak perlu bimbang," katanya.

"Saya mahu memberi kelegaan kepada ibu bapa yang bimbang. Kami mengguna pakai pendekatan berlembut...memberi peluang untuk bergerak secara perlahan-lahan ke dalam sistem baru," katanya.

Baru-baru ini, kerajaan mengumumkan perubahan terhadap PPSMI dengan kembali kepada dalam Bahasa Malaysia di sekolah kebangsaan dan bagi sekolah jenis kebangsaan Cina dan Tamil pula dalam bahasa ibunda masing-masing dari 2012.

Dasar PPSMI dilaksanakan secara berperingkat, bermula dengan pelajar Tahun Satu, Tingkatan Satu dan Enam Rendah pada 2003, di bawah pentadbiran bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

CAKAP BIARLAH TERANG...CAKAP BIARLAH BERSULUH....
JGN SUKE MAIN BEDAL SAJA....
NAK TUDUH2 NAK FITNAH2 ORG MAMPUS KAU LAHHH
TAPI JGN LAH NAK MAIN2 POLIS SENTRY DGN IBUBAPA...
APA KE BONGOK PUNYE MAT SEMBAB...MCM NI KE TPM???
KAU NI TAK LAYAK JADI TPM...
CKP NGALAHKAN PARIAH

No comments: